לאחרונה נפתח במרכז הרפואי הלל יפה שירות חדש שייעודו סיוע למטופלים בהתמודדות מול קופות החולים בקבלת טופס 17 (התחייבות כספית) לטיפולים רפואיים. השירות, הניתן ללא תשלום, כולל ייעוץ משפטי ומקצועי למבוטחי כל קופות החולים.
מנהל המרכז הרפואי פרופ' מיקי דודקביץ מסביר: "מדי יום אנו נתקלים במטופלים הנאלצים להתמודד עם סירובים או עיכובים בקבלת טופס 17 מקופות החולים מסיבות שונות שנובעות מחוק ההסדרים החדש שנקבע החל מינואר 2024, ויוצר קושי משמעותי למטופלינו לקבל טיפול קרוב לבית ובכלל. לאחרונה, הקמנו בעזרת חטיבת בתי החולים הממשלתיים מוקד ייעודי המסייע למטופלים לממש את זכויותיהם הרפואיות ולקבל את הטיפול הרפואי לו הם זקוקים בקרבת מגוריהם, במהירות וביעילות".
צוות המוקד בוחן את זכאות המטופלים לקבלת השירות במרכז הרפואי הלל יפה. במקרים שבהם נמצאת זכאות, הצוות פועל מול קופות החולים להשגת טופס 17 עבור המטופלים. השירות הינו, כאמור, ללא תשלום ומטרתו לסייע בהתמודדות הבירוקרטית ולהבטיח קבלת טיפול קרוב לבית וללא עיכובים מיותרים.
מנהלת המוקד עו"ד שני חסון מוסיפה: "חשוב לנו כי המטופלים ימצו את הזכויות הרחבות שהמחוקק הקנה להם לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, על מנת ליהנות מהשירות הרפואי המצוין בהלל יפה. אנו בוחנים אם סירוב הקופה למתן טופס 17 לבית החולים הלל יפה מוצדק לפי הדין. במקרים שבהם הבדיקה המשפטית העלתה כי סירוב הקופה לא היה מוצדק, אנו פועלים בשם המטופל מול הקופה ומשרד הבריאות לקבלת טופס 17".
ניתן לפנות למוקד באמצעות דוא"ל [email protected] או בטלפון 8371*.
למידע נוסף ופירוט המסמכים הנדרשים >>
.jpg)