הדר דף הבית בלי JCI

ראשונים לשמור על קשר (עין)

המרכז הרפואי הלל יפה הוא בית החולים הראשון בארץ בו פועל המיזם החברתי "קשר עין" לשיפור התקשורת בין אנשי הצוות והמטופלים. השבוע הוענקו פרסי הוקרה לאנשי צוות חדר המיון שצוינו כמובילים בשירות וביחס
8/01/2018

למספר לא מועט של מטופלים שפקדו בחודשים האחרונים את חדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה צפויה הייתה פגישה לא רק עם הצוות המטפל, אלא גם עם מתנדבי פרויקט "קשר עין". מדובר בפרויקט חברתי שבו מתנדבים מהקהילה מוצבים בפתח חדר המיון של בית החולים ותכליתם עידוד התקשורת בין המטפל והמטופל. המתנדבים מבקשים מהמטופלים ובני משפחתם לציין מי מאנשי הצוות יצר קשר עין והיה קשוב במיוחד. הנתונים מועברים להנהלת בית החולים לשם ביצוע פעולות לשיפור חווית המטופל.

 

המרכז הרפואי הלל יפה הוא בית החולים הראשון בארץ ש"הרים את הכפפה" והצטרף למיזם זה ולצוות היגוי רחב היקף ורב-מקצועי בנושא. מדובר בפרויקט המצטרף לשורה של פעולות שנוקט המרכז הרפואי הלל יפה בשנים האחרונות לשם שיפור איכות הטיפול והשירות במחלקה לרפואה דחופה.

 

השבוע הוענקו פרסי הוקרה לאנשי צוות חדר המיון שמטופלים ציינו בפני מתנדבי "קשר עין" כמובילים בנושא שירות ויחס: סגן מנהל המלר"ד ד"ר פבל פלצ'יאנסקי, האחות סילבי עירון והסייעת הרפואית שיר שאול. תמונותיהם המוגדלות נתלו בכניסה לחדר המיון על מנת לעורר מודעות ותחרות חיובית של הצוות בנושא חשוב זה. 

 

 


אנשי צוות המלר"ד מקבלים את פרסי ההוקרה

 

 

יוצרים קשר, מקבלים משוב

 

המתנדבים, כאמור, מוצבים בחדר המיון במהלך המשמרות השונות. הם פונים, באופן אקראי, למטופלים ובני משפחותיהם, מסבירים להם על המיזם ומבקשים מהם לשים לב לנושאי שירות שונים במהלך הטיפול בחדר המיון. בסיום הטיפול המטופלים ובני המשפחה מתבקשים למלא משוב. המשובים נאספים ומועברים להנהלת המרכז הרפואי הלל יפה לשם הסקת מסקנות ולקחים בכל הקשור לחוויית המטופל, אך גם בכדי להבליט אנשי צוות קשובים ואכפתיים לטובת יצירת מודל תמרוץ חיובי בנושאי בקרת איכות טיפול ושירות. המטרה בפרויקט ייחודי זה היא לשים דגש על החיובי ולעודדו. המתנדבים עצמם עוברים תהליך הכשרה והנחיה קפדני בטרם מתחילים את התנדבותם.

 

מיזם "קשר עין" הוא מיזם חברתי של ד"ר אביבה אלעד וד"ר אלון מרגלית, שכותרתו "המסע להבראת הרפואה בישראל". עיקר המיזם הוא שיפור התקשורת בין אנשי צוות ומטופלים. המיזם נוצר מתוך הכרה בכך שקיים משבר לא קל במערכת הבריאות הישראלית, כך שלמרות הישגיה הרבים, עדיין קיימות בעיות כגון חוסר בתקינה של צוותים רפואיים וסיעודיים, עומסים קיצוניים בחדרי המיון, צרכים גדלים של האוכלוסייה המזדקנת ועוד.

 

 

מתנדבי "קשר עין" אריה גלעד ובתיה דיסקין בעת תשאול מטופל ומלווה בחדר המיון

 

 

הפתרון של השניים הוא יצירת שינוי על ידי עשייה חברתית, תוך שיתוף פעולה ואיחוד כוחות בין האוכלוסייה לבין גורמים שונים, ביניהם רופאי משפחה, צוותים מקצועיים בבתי חולים ובמרכזים רפואיים, הנהלות רפואיות, נציגי משרד הבריאות, נציגי אקדמיה, תקשורת, שדולות, חברי כנסת ומובילי דעת קהל אחרים.

 

היעד הסופי של התוכנית הוא מערכת בריאות הפועלת בהצלחה וביעילות למען רווחת מטופליה, באופן שקול ושוויוני, כאשר כל מרכיביה פועלים יחד לקידום בריאות המטופלים ולמניעת הפגיעה בהם כתופעת לוואי של טיפול רפואי או העדר טיפול.

 

יש להדגיש שהמסע החברתי לא פונה למחאה חברתית או להטלת אשמה בגופי השלטון, אלא לעשייה חברתית רחבה, שאמורה להביא לשינוי האמור.

 
הדפס

עוד ב"מה חדש"

הלל יפה אונליין צד
בית ספר לסיעוד
נשים ויולדות
ילדים
חיוג מקוצר
ניהול תכנים:
עבור לתוכן העמוד