היום פורסם דו"ח משרד הבריאות שבדק את כלל חדרי המיון (המחלקות לרפואה דחופה) בבתי החולים בארץ במגוון פרמטרים של איכות טיפול ושירות. חדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה זכה בציון 85.91, שדירג אותו במקום השלישי בין כלל בתי החולים מבחינת ציון, ושלישי מבין בתי החולים הנחשבים בינוניים בגודלם, הקולטים לפחות 100,000 מטופלים בממוצע בשנה.
בין הפרמטרים שנבדקו היו זמן שהייה בחדר מיון, זמן קליטת המטופל והחלטה על המשך טיפול, זמן מעבר לאשפוז במחלקה ייעודית במידת הצורך, זמן ביצוע בדיקות דימות כגון CT, זמן טיפול באדם שהגיע עם שבץ מוחי, כמות אחיות ורופאים למטופל, הטמעת מערכת ניהול תורים וסקר שביעות מטופלים. הציון שקיבל מיון הלל יפה מעיד יותר מכול על המאמצים הרבים המושקעים מצד ההנהלה ומצד אנשי הצוות של המחלקה לרפואה דחופה בצומת דרכים חשוב זה בבית החולים.
ביקור רופאים במלר"ד הלל יפה. מחלקה מצטיינת
ד"ר ג'לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה: "חדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה קולט מדי יום בממוצע 350 איש לטיפול. המאמצים של הצוות המחלקה לתת טיפול מיטבי רבים ונשענים על מציאות מורכבת במיוחד. אני שמח שכל התוכניות לשיפור שאנו עושים במהלך השנים האחרונות נושאות פרי, וגאה בצוות שלי על התוצאה".
ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי, מוסיף ואומר: "המלר"ד הוא המפגש הראשון של המטופל ומשפחתו עם בית החולים, הוא כור ההיתוך של כלל הצוותים המטפלים והתומכים בטיפול בבית החולים והינו תמונת הראי של הנעשה בכלל בית החולים בהיבטים של איכות הרפואה, בטיחות המטופל, איכות השירות וחוויית המטופל. אני שמח על התוצאות, המשקפות עשייה רבה ולא פשוטה, בלשון המעטה, ובטוחני כי מגמה זו רק תלך ותתעצם".
זה המקום לציין כי המחלקה לרפואה דחופה עומדת בפני תהליך שדרוג ושיפוץ שעלותו כ-6 מיליון שקלים, זאת, שוב, במאמצים להשקיע באחד המקומות המרכזיים בבית החולים ולטובת הקהילה באזור אותו הוא משרת. לנושא חשוב זה נרתמה גם עמותת הידידים של המרכז הרפואי.