למילה "פרלמנט" ישנו הקשר מיוחד בסלנג הישראלי – ישיבה משותפת עם חברים וליבון סוגיות "ברומו של עולם" בתדירות משתנה. במרכז הרפואי הלל יפה החליטו לקחת את הפורמט שרבים מאיתנו אוהבים להיות חלק ממנו, ולרתום אותו לטובת שיפור וייעול תהליכים שונים בתחום חווית המטפל-מטופל, תחום שהפך מזמן לתחום ליבה במרכזים רפואיים במדינת ישראל.
"גייסנו קבוצת אנשים, חלקם מתנדבים בבית החולים, חלקם מטופלים לשעבר או בני משפחות של מטופלים וכן נציגים מעמותת הידידים של המרכז הרפואי, אשר הביעו כולם נכונות להתגייס לטובת בית החולים ולהפוך למעין 'קבוצת מיקוד', המייעצת למקבלי ההחלטות. נציגי הפורום אמורים להעלות סוגיות שהן בבחינת ייצוג של נקודות המבט של מקבלי השירותים בבית החולים, כחלק מתפיסת 'המטופל במרכז', זאת על מנת לסייע לתהליכי שיפור חווית השירות", מסבירה ענת מנהלת חווית השירות במרכז הרפואי הלל יפה ברעם.
פרלמנט המטופלים בפגישה ראשונה בהלל יפה
מדובר בכ-20 איש ואישה, אשר ייפגשו אחת לתקופה ויעלו נושאים שונים שהם חושבים שעל בית החולים לעשות בהם פעולה כלשהי (שינוי, הרחבה, התאמה וכו'), ויסייעו, אולי, גם במתן פתרונות. במהלך המפגש הראשון אמר סגן מנהל בית החולים ומי שקידם את הפרויקט ד"ר אוהד הוכמן, שהוא שמח על כי הייתה היענות רבה לקחת חלק בפרויקט, ושהלל יפה הוא בין הראשונים והבודדים מבין בתי החולים בארץ שמקיימים אותו.
"גייסנו לפרויקט אנשים דעתנים ובעלי רצון עז לשפר, לשנות ו'לתת כתף' לבית החולים בתהליכי שיפור שירות, שהם כיום תהליכים משמעותיים וחלק בלתי נפרד משאיפתנו להיות ארגון הקשוב למטופליו, אשר שם את המטופל במרכז בכל נתיב בו הוא צועד", מציין מנהל המרכז הרפואי הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ. "אני משוכנע כי שיתוף הציבור בעשייה שלנו, באופן שקוף באמצעות פרלמנט המטופלים, יהיה בו בכדי להועיל להלל יפה, למטופליו, לבני משפחותיהם ואף לסגל המטפל".