בשבוע החולף הודיע המרכז הרפואי הלל יפה כי הוא חוזר לפעילות אלקטיבית שכוללת ניתוחים לא דחופים וכן פותח את המרפאות והמכונים לשירות הציבור. על מנת לשמור על בריאות הציבור, חלק ממרפאות המרכז הרפואי הלל יפה מאפשרות לערוך התייעצות עם רופא "מרחוק", באמצעות שיחת וידאו. השירות, שאינו דורש הורדת אפליקציה ייחודית כלשהי, פועל כיום במספר מרפאות, בהן המרפאה להיריון בסיכון, מרפאות המערך הפסיכיאטרי והמרפאה האנדוקרינולוגית, ובקרוב יוצע במרפאות נוספות.
ד"ר רינת גבאי, מנהלת המחלקה לאם ועובר, בשיחה אונליין במרפאה להריון בסיכון. צילום: רפי קורן
מה מאפשר השירות?
השירות מאפשר שיחת וידאו עם המטופל. במהלך השיחה הרופא יכול לשוחח עם המטופל, להתרשם ממנו ויזואלית וכן לראות את כל המסמכים אשר יבחר המטופל להציג בפניו. במקרה של המרפאת להריון בסיכון, לדוגמה, המטופלת יכולה להציג ערכי סוכר ודם בבדיקות שנעשו בקופת החולים ועוד.
כיצד קובעים?
קביעת התור נעשית ביוזמה של הרופא במרפאה הייעודית, תוך הפעלת שיקול דעתו אם ניתן לקיים פגישת ייעוץ מרחוק. נעשית פנייה יזומה של זימון תורים/מזכירת המחלקה לשם הצעת השירות למטופל, ונקבע תור לבדיקה מרחוק. לאחר תהליך זה, המטופל מתבקש להעביר טופס התחייבות של המבטח הרפואי (קופת חולים - טופס 17) וניירת נוספת נדרשת.
ביום התור מתבצעת קבלה טלפונית, ולאחריה מקבל המטופל הודעת SMS עם קישור לשיחת וידאו עם הרופא במרפאה. כאמור, רצוי להכין חומרים רפואיים שהרופא המטפל עשוי לדרוש לקיום מפגש מיטבי. בתום הפגישה הרופא מתעד את הבדיקה והמטופל יקבל העתק מהגיליון הרפואי בדוא"ל או בפקס באופן מאובטח. בהתאם לצורך יוזמן המטופל לביקורת המשך.
איך ניתן לפנות ואילו מרפאות פועלות בדרך זו?
כאמור, מדובר בשירות שמוצע לאחר שהמטופל קבע תור, או כהמשך מעקב, שהיכן שניתן לבצע מרחוק. השירות פעיל בחלק מהמרפאות באופן טלפוני, ובחלק גם באמצעות שיחת וידאו.
לרשימת המרפאות שבהן השירות זמין לחצו כאן >>
ניתן גם ליצור קשר במוקד זימון תורים: 04-7744252.