המרכז הרפואי הלל יפה הוא הראשון מבין בתי החולים הממשלתיים שבו מופעלת המערכת החדשה SMARTER, שפותחה על ידי חברת HOWAZIT, זאת לאחר שבית החולים חבר למכון הישראלי לחדשנות במסגרת תהליך שדרוג מבני ושירותי של המחלקה לרפואה דחופה. כאמור, לתהליך היו שותפים חברי עמותת הידידים של המרכז הרפואי הלל יפה, שסייעו בגיוס הכספים להרחבה ולשדרוג התשתית של המיון הנוכחי, שהסתיימה בדצמבר האחרון.
מגיעים, נרשמים, מתעדכנים – ככה זה
עובד לאחר שהמטופל נרשם במשרד הקבלה של חדר המיון, הוא מקבל קישור ישירות לטלפון הנייד, אשר עם הפעלתו, יוצר עבורו עדכונים בכל פעם שמסתיים שלב טיפולי במיון.
"כמובן שאין הדבר מייתר את העובדה שהצוות גם הוא מספק עדכונים ישירות למטופל בזמן הטיפול עצמו", מציין מנהל המחלקה לרפואה דחופה ד"ר ג'לאל אשקר, "אבל המטרה היא להקטין את תחושת חוסר הוודאות שיש פעמים רבות למי שמגיע למיון. בל נשכח שמי שמגיע לחדר מיון נמצא במצב פיזי שיש בו לגרום לחשש רב כשלעצמו. תפקידנו הוא גם לתת טיפול מקצועי, אבל גם לתת שירות, שיש בו מן הנפשי. הרעיון מאחורי המערכת היא להיות גורם תומך נוסף".
מנהל המחלקה לרפואה דחופה ד"ר ג'לאל אשקר והאחות האחראית מירה לייבל בפתח חדר המיון בהלל יפה
ליווי דיגיטלי, שירות אנושי
לאחר הלחיצה על הקישור שהתקבל בטלפון הנייד, המערכת מייצרת מספר אישי ממוחשב, שהוא "המלווה האישי" שלו במערכת. המערכת יוצרת מעין רשימה אוטומטית של תהליכים שאותם אמור המטופל לעבור במיון, ובסיום כל שלב או הגעת תוצאות בדיקות, יופיע V ברשימה או הודעה המסבירה מה השלב הבא. לדוגמה, תתקבל הודעת SMS על סיום הטיפול במיון, כולל עדכון על ההחלטה להשתחרר או להתאשפז, מפת התמצאות ומידע על המחלקה המאשפזת.
בכל שלב תיתן המערכת למטופלים מידע על הפעולות שהם עוברים בזמן אמת. על מנת לשמור על פרטיותו של המטופל, הקישור למערכת יהיה תקף לזמן מוגבל. כמו כן, המידע שיינתן לא יהיה בו בכדי להפר סודיות רפואית בשום צורה.
מדובר במערכת ידידותית ופשוטה לשימוש, שאינה כרוכה בהתקנה מוקדמת כלשהי, שמטרתה הגברת תחושת הביטחון האישי. לצד צוות מקצועי ומיומן, שימשיך לתת את השירות המיטבי, הרי שמדובר בכלי עזר מצוין לשיפור חווית המטופל בדרך נוספת.
יצוין כי המרכז הרפואי הלל יפה פועל בשנים האחרונות באפיקים מקבילים רבים בתחום שיפור חווית השירות למטופלים במחלקה לרפואה דחופה ובכלל.