הדר דף הבית בלי JCI

שירות קלינאי תקשורת

הנהלה

מנהלת שירות קלינאי התקשורת: ד"ר מאיה מנחמי פלקוב, PhD

סגנית מנהלת השירות: ליאור פולוקביץ, M.A

לראש העמוד לראש העמוד

צוות

הייא סמעאן, M.A

ותד עולא, M.A

שני רוזנווסר, M.A 

אבו מוך אבראר, B.A 

סמר עזאם, B.A 

יחיא שורוק, B.A

מהא מסרווה עתאמנה, B.A 

ירדן בן עזרא, B.A

 

מזכירה: מירב אלקיים

לראש העמוד לראש העמוד

תיאור

שירות קלינאי התקשורת במרכז הרפואי הלל יפה מספק טיפול מקיף ואישי לכל מטופל. אנו מתמחים באיתור, אבחון, טיפול ומניעה של הפרעות בשמיעה, שפה, תקשורת, דיבור, קול ובליעה, מלידה ועד זקנה.

 

צוות קלינאי התקשורת במרכז הרפואי הלל יפה כולל תשעה אנשי מקצוע בעלי/ות תואר ראשון, שני ושלישי. קלינאי התקשורת בעלי הכשרה רחבה וניסיון בתחום השמיעה, השפה, תקשורת קול, דיבור ובליעה.

 

קלינאי התקשורת הינם חלק ממקצועות הבריאות (פרא-רפואי) ופועלים בשיתוף פעולה עם גורמים רפואיים נוספים על מנת לסייע למטופלים ולשפר את תפקודם ואיכות חייהם.

 

שפה דיבור, קול ותקשורת

 

קלינאי התקשורת במחלקות האשפוז מתמקדים באבחון ומיצוי הפוטנציאל של המטופל המאושפז לתקשר. מחלות נוירולוגיות, אונקולוגיות, חבלות מוחיות ופגיעות אחרות עלולות לפגוע ביכולות השפה, התקשורת, הדיבור והקול. מחלות אלו עשויות לגרום הפרעות בשפה כמו קושי בשליפת/מציאת מילים, אפזיה (הפרעה נרכשת בשפה), הפרעות בדיבור כמו דיסארטריה, דיספרקסיה, הפרעות בקול ובתקשורת.

 

קשיים אלו עשויים לפגוע ביכולות המטופל לתקשר עם סביבתו ולפגוע בעצמאותו ובתפקודו, בקשריו עם בני משפחתו וחבריו, ביכולתו להשתתף בחברה ובאיכות חייו. קלינאי התקשורת מאבחנים ומסייעים במיצוי יכולת המטופל בשפה להעברת והבנת מסר מילולי דבור או כתוב, מובנות הדיבור והקול. כמו כן, קלינאי התקשורת מתאימים עזרים לתקשורת חילופית תומכת, ועושים שימוש בטכנולוגיה ועזרים על מנת להעלות את התפקוד של המטופל בחיי היום יום.

 

בליעה

 

עבודת קלינאי התקשורת עם מטופלים הסובלים מהפרעות בליעה מתמקדת באבחון והערכה של הגורמים להפרעות והערכת רמת הסיכון לשאיפת מזון או נוזלים לריאות. בנוסף, העבודה מכוונת ליצירת תכנית טיפול המותאמת לצרכיו הייחודיים של המטופל, תוך התחשבות ביכולותיו ובמגבלותיו. קלינאי התקשורת מנחים את המטופל ובני משפחתו ומדריכים אותם לגבי סוגי המזון המתאימים ומרקמים שניתן לאכול ולשתות בבטחה, והמזונות העלולים לסכן את המטופל וכן נותנים תמיכה רגשית ונפשית למטופל ולסובבים אותו. כל זאת נעשה למניעת סיבוכים אפשריים כמו דלקת ריאות הנגרמת משאיפת מזון או נוזלים לריאות ולשיפור איכות חייהם.

 

שמיעה

 

בתחומי השמיעה עוסקים קלינאי התקשורת באבחון תפקודי של מערכת השמיעה וכן, בייעוץ, בטיפול ובשיקום שמיעתי.

 

קלינאי התקשורת אמונים על בדיקות סינון שמיעה בילודים. כל תינוק שנולד במרכז הרפואי הלל יפה עובר בדיקת סינון שמיעה, שמטרתה לגלות לקות שמיעה, מוקדם ככל הניתן, ובמידת הצורך מופנה לאבחון שמיעתי מקיף ושיקום שמיעתי. איחור באיתור של לקות שמיעה יכול לגרום לאיחור משמעותי בהתפתחות הדיבור והשפה וכן במיומנויות הקוגניטיביות, החברתיות והרגשיות.

 

במידה שקיים חשד להפרעה שמיעתית, קלינאי התקשורת עורכים בדיקות שמיעה התנהגותיות ואובייקטיביות מקיפות בכל גיל. הבדיקות מסייעות בהערכת ספי השמיעה, הרגישות השמיעתית והיכולת להבחנה והבנת דיבור.

התפתחות הילד

קלינאיות תקשורת מיומנות נותנות מענה פרטני למגוון בעיות התפתחותיות בתחומי שפה (למשל, איחור התפתחותי ברכישת השפה), דיבור (דיספרקסיה, אילמות סלקטיבית), תקשורת (רצף אוטיסטי, התאמת תקשורת חילופית תומכת) בליעה, קול ועוד.

לראש העמוד לראש העמוד

מידע שימושי

טלפון:

04-7744479

 

דוא"ל:

מנהלת השירות [email protected]

 

לראש העמוד לראש העמוד
הלל יפה אונליין צד
בית ספר לסיעוד
נשים ויולדות
ילדים
סרטונים
ניהול תכנים:
עבור לתוכן העמוד