מערכות המידע והמחשוב הן מהיסודות המרכזיים בפעילות הקלינית והעסקית של המרכז הרפואי. יתרה מזאת – אי אפשר לתאר בכלל אפשרות של פעילות כזו ללא מעורבות עמוקה ואינטנסיבית של מערכות מידע ומחשוב. בדיוק בשל כך פעילות המחלקה למערכות מידע ומחשוב הופכת להיות יותר ויותר קריטית לפעילות התקינה של המרכז הרפואי, ומכך נגזר אופי המעורבות והמחויבות הנדרשות מבעלי התפקידים השונים במהלך השוטף של העבודה, 24 שעות ביממה ו- 365 ימים בשנה.
צוות המחלקה עוסק בתפעול ואחזקה של כל מערכות המידע והמחשוב במרכז הרפואי. המערכות הממוחשבות כוללות את כל אלו המבוססות על מעבדי INTEL/AMD, בתוכם חוות שרתי נמ"ר (ניהול מערכות רפואיות), עשרות שרתים אחרים לשאר צורכי ה- IT של המרכז הרפואי, וכן כל המחשבים האישיים, התוכנות השונות והציוד ההיקפי הנלווה. לצדם פועל מחשב ה- Alpha, אשר עדיין משרת חלקית את האפסנאויות, בית המרקחת והמרפאות לבריאות הנפש, ומאפשר את המשך הטיפול בנתוני העבר המצויים במערכות היישומיות הקודמות.
צוות המחלקה נותן שירות לכל המקצועות והמחלקות במרכז הרפואי:
-
הנהלה
-
מחלקות רפואיות
-
ענפי מינהל ומשק
-
מרפאות, מכונים ומעבדות
-
מחסנים
-
משרדים שונים
המחלקה פועלת בשני מישורים:
-
הענקת שירות לכלל המשתמשים – ניתן כתגובה לקריאות שירות/תקלות/בקשות הבאות מה"שטח".
-
תכנון, קידום ופיתוח מערכות המידע והמחשוב – מהלכים יזומים של המחלקה לשיפור וקידום מערך המחשוב והמידע.
הנושאים שבאחריות מחלקת מערכות מידע ומחשוב:
-
המלצה לרכישת ציוד חדש
-
טיפול ברכש ציוד מחשב (למעט הוצאת הזמנות רכש)
-
המלצה לרכישת תוכנות חדשות
-
התקנת ציוד מחשב חדש ותוכנות חדשות
-
טיפול בתקלות בציוד הקיים
-
טיפול בתקלות ובעיות System ותוכנה
- סיוע בתפעול התוכנות הקיימות
- רכש, התקנה ותפעול ציוד תקשורת
-
ניהול רשתות תקשורת
-
ניהול, עדכון ותחזוקה של הרשאות וסיסמאות
-
תכנון, פיקוח ובקרה על עבודות תשתית תקשורת
-
עדכון/פיתוח דוחות חדשים
-
הפקת דוחות שוטפים ודוחות תקופתיים
-
הפקת דוחות ייחודיים לפי דרישה
-
הפקת נתונים והעברתם לגורמי חוץ (קופות החולים, משרד הבריאות, צה"ל ועוד)
-
תחזוקה שוטפת למערכות המרכזיות
-
המלצות והערות לניתוחי מערכת הנכתבים על ידי גורמי חוץ
-
הגשת חוות דעת מקצועיות בנושאים הקשורים למחשוב
-
העברת תקלות ובעיות לטיפול גורמי חוץ (שירות, טכנאים, תוכניתנים)
-
מעקב, ליווי ותיאום מול גורמי חוץ עד לפתרון הבעיה
-
אבטחת מידע – ניהול, ניטור, בקרה ופיקוח
-
ניהול, ביצוע וליווי פרויקטים מרכזיים ופרויקטים אחרים
-
תחזוקת טבלאות תשתית. |